Várják a forgalmas szakasz felújítását

2021.10.09. 07:30

Nyílt levélet írtak a tátongó kátyúk miatt – hamarosan teljesen megújulhat a Nógrádkövesden áthaladó út

Nyílt levelet intézett nemrégiben Gyurek László nógrádkövesdi polgármester a Magyar Közút Nonprofit Zrt. Nógrád megyei igazgatójához, elpanaszolva, milyen nagy gondot jelent a falun áthaladó közút egyre romló állapota, szorgalmazva annak mielőbbi felújítását. Lehel Zoltán válaszában türelmet kért a lakosságtól, ígérve, hogy idén kátyúznak az érintett területen, ezt követően pedig hamarosan ennek a szakasznak a teljes korszerűsítésére is sor kerülhet.

Hegedűs Henrik

Forrás: shutterstock

Fotó: Shutterstock

Aki rendszeresen áthalad Nógrádkövesden, maga is megtapasztalhatja az egyre elviselhetetlenebb állapotokat. A közút burkolatán tátonganak a kátyúk, ráadásul rendszeres erre a teherautó-forgalom, különös tekintettel a község határában működő bányaüzemre. A lakosság részéről folyamatosan áramlanak a panaszok az önkormányzathoz, követelve a közbenjárást, hogy mielőbb tegyék elfogadhatóbbá a körülményeket. Gyurek László polgármester, elunva az áldatlan helyzetet, megfogalmazta levelét a közútkezelő megyei igazgatójának, amelyet több fórumon nyilvánossá tett.

Ebben leírja, hogy tavaly történt egyeztetés a 2108. számú, Balassagyarmat–Aszód között haladó közút és a bányához vezető út csatlakozásának felújításáról, ott pedig elhangzott az ígéret, hogy ez 2021-ben megtörténik. „Szomorúan kellett megállapítanom, hogy ez nem valósult meg. Bizonyára Ön előtt is ismert a községen áthaladó erős gépkocsiforgalom. A lakosság folyamatosan számon kéri a község vezetését, miért nem lépünk fel hatékonyabban az út rossz minőségének javítása érdekében. A radikálisabb véleményt megformálók a forgalom akadályozásának számtalan változatát javasolják (például a vasúti átjárónál a kőszállítók megállítása, lassítása)” – szögezte le a polgármester, hangsúlyozva, hogy az önkormányzat egyáltalán nem híve az ilyen zsaroló megoldásoknak, viszont a helyzet olyan súlyos, hogy nem tűr halasztást. Ráadásul a nagy rakományú kamionok dübörgése nyomán a környékbeli otthonokban rendszeresen rázkódnak a bútorok. Gyurek László határozott választ várt az útfenntartótól, mikorra várható az ügyben megnyugtató megoldás.

A felelet Lehel Zoltán részéről gyorsan megérkezett. Ebben a Magyar Közút Nonprofit Zrt. Nógrád megyei igazgatója kijelentette, első körben a cég balassagyarmati mérnökségének elrendelte, hogy november 30-ig bezáróan a 2-es, 22-es és 2108-as utakon végezzék el a kátyúmentesítést, Nógrádkövesd végéig teljes körűen, onnan Pest megye határáig a veszélyes gödröket temessék be. Hozzátette, 2022-ben a Magyar Falu Program útfelújítási tervezetében a 2108-as út három szakasza szerepel: Mohora és Magyarnándor között, illetve Nógrádkövesden és Galgagután végezhetnek majd jövőre jelentősebb korszerűsítési munkálatokat, amennyiben arra a szükséges anyagi forrásokat megkapják. Lehel Zoltán kifejtette még, sajnos a kőszállító autók mozgásával kapcsolatban semmit nem tehetnek, hiszen azok magánútról érkeznek.

Gyurek László elmondta, bíznak abban, hogy a közútkezelő megyei igazgatójának ígéretei teljesülnek, és az átmeneti megoldást jelentő kátyúzás két hónapon belül megtörténik, ami nagymértékben enyhítene a bajon. Ugyanakkor a legjobb az lenne, ha a kőszállítást átterelnék vasútra, erre viszont szinte semmi esély.

Adottak a technikai feltételek a vasúti szállításhoz is

Amint a fentiekből kitűnik, a legnagyobb gondot a kőszállító teherautók jelentik, a zajterhelés nagy részét ezek a járművek okozzák. A témával tavasszal is foglalkoztunk, akkor megszólaltattuk az ügy érintettjeit, és a bányatulajdonos cég vezetőjétől azt a tájékoztatást kaptuk, minden technikai feltétel adott, hogy a rakományokat vasútra tereljék át. A nógrádkövesdi állomáson rendelkezésre állnak a berendezések, e tekintetben ők, illetve a Magyar Államvasutak is teljesen nyitottak, ám ebben a végső szót a megrendelőik mondják ki. A Budapesten és a főváros agglomerációjában dolgozó építőipari kivitelezőknek ez a változtatás gazdaságilag nem érné meg, mivel a vasúti szállítás többszörös átrakodást jelentene, és ez nagy mértékű költségnövekedést hozna. A lakosságnak tehát vélhetően még sokáig tűrnie kell a Galga-menti településeken átrobogó kamionok zaját.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a nool.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában